Monday, April 16, 2007

Langau

Menteri mahu jadi bloggers. Aku mahu ulang ulas isu ini. Rata rata tidak setuju. Aku? I don’t mind. Tapi aku tak suka jika mereka meletakkan syarat seperti mesti kena berdaftar.

Apahal? Dahlah prepaid kena daftar, ada blog pun nak daftar? Apahal? Blog bukan milik kerajaan. Ia milik dunia. Blog bukan kau rang yang discover, tapi kami rakyat yang dahulu menjumpainya. Kalau kau nak join, joinlah tapi jangan nak lawan tokey pula. Masuk kandang kambing mengembek, masuk jadi bloggers bersedialah menerima kutukan. Kalau takut dengan kutukan, berlawan sahajalah di dalam dewan. Lagipun, jika kau orang semua telus dan tulus, tiada apa mahu ditakutkan bukan?

Banyak juga isu isu tentang blog yang telah diketengahkan oleh media seolah lah menujukkan blog ini benar benar medium perantaraan fitnah. Kajilah dengan amanah, blog banyak genre, ada yang bercerita tentang kucing, ada yang bercerita tentang cinta ada yang tentang sajak, kehupan seharian, santai dan lain lain. Tidak semua berdasarkan politk semata mata. Tidak adillah bagi yang lain sekiranya kerana kepentingan politik kamu nak memburukkan kami. Ini bukan membantu menjernihkan keadaan. Ini hanya menambahkan bilangan bloggers menyumpah seranah kamu semua.

Pada aku, kalian hanyalah sekadar langau yang cuba mendekati siakap 3 rasa yang kami, bloggers sedang nikmati.

0 Bangsawan Menatang Sembah: