Saturday, October 20, 2007

Medley

Kesian blog aku ni. Dah perlahan rentaknya. Yalah, kemaskini pun sekali seminggu sekarang. Minggu depan bakal sibuk. Kami akan terima satu kapal terbang dari Air Asia untuk C Check. Khabarnya tiada cuti Sabtu dab Ahad, khabarnya kami diberi 18 hari untuk melakukannya. Tugas yang berat untuk kami yang menjadi pioneer.

3
Seminggu aku bersendirian di rumah. Queen berada di Gombak. Dia masih bercuti seminggu. Aku sudah berkerja seawal 16hb lagi. Dan bosan duduk di rumah seorang diri aku mengajak Izman untuk bercanda bersama.

"Man lepak rumah aku lah sampai Khamis nak? Orang rumah aku takdelah. Aku seorang je." pelawa aku pada Izman.

"Emm boleh juga. Nanti aku kompem baliklah."

"Ok cun. Aku ajak Arif juga, boleh kita threesome nanti. Ha ha"

"Hoi jangan bang! Kau ni, tersentak jantung aku tahu!" marah Izman.

"Ha ha" gelak aku.

Angkasa
Tahniah kepada angkasawan Malaysia, mendakap tuah dengan mudah. Sudahlah dapat melnacong ke angkasa selama sepuluh hari, balik dapat gelaran Datuk lagi. Tuah ayam nampak di kaki ye tak. Tahniah kepada Pak Lah satu lagi propaganda yang hebat. Cheers! Berapa juta? 20 juta katanya ya? Tu tu kat Bukit Mertajam tu, 30 tahun takde air tu. Angkasawan kepala hotak!

Gambar
Jumaat, sehari sebelum raya, aku menghantar beberapa keping gambar digital Adib untuk di cetak di kedai gambar.

"Orang Kluang nak" kata ayahanda.

"Pukul berapa siap ni?" tanya aku kepada awek penjaga kedai gambar.

"Pukul 6" katanya.

Namun aku tak sempat datang pukul 6, dalam kurungan, aku lupa. Pukul 8 aku datang kedai dah tutup. Cuti raya. Hampeh.

4 juta
Kecoh beb. 4 juta tak daftar mengundi. Mereka tanya mana pergi yang 4 juta tu? Apa punya soalan ni? Takpe aku jawabkan :

1. 4 juta tu tak daftar pasal mereka menghantar hantu raya masing masing pergi mengundi. Yela daftar kat Ampang kena undi kat Subang apa kejadahnya? Jauh tu, hantar hantu raya je senang.

2. Separuh dari 4 juta tu ada dalam Pusat Serenti.

3. 4 juta itulah yang tidak menyokong kau orang tahu!

Sajak
Propeller Berpusing

sedang,
propeller berpusing
harapan kami
dingin kan terik

datang kamu
menyimbah tahi
pada muka
propeller yang berpusing

cis!


0 Bangsawan Menatang Sembah: