Saturday, October 27, 2007

Well,

Sabtu 27.10.2007
Aku bukan sengaja taknak bubuh tarikh pada setiap isen aku. Bukan juga aku suka suka tak buat tarikh untuk setiap isen aku. Bukan. Sejak aku pakai skin yang ini, memang setiap isen aku tak bertarikh. Tapi pada aku bukan itu alsan untuk menidakkan isen isen terbaru aku. Kalau kau masuk dalam blog aku dan isen yang tertera itu belum lagi kau baca maka itu isen terbarulah. Senang bukan? Namun tidak juga bermakna setiap isen aku itu tidak bertarikh, tarikhnya ada bila aku ke laman edit, cuma tidak terpapar sahaja. Tapi takpe, aku cuba juga bubuh tarikh sendiri di setiap isen aku.
Sorry
Seorang gadis yang tunggang langgang englishnya sedang bersiar siar di The Mall. Dalam ralit berjalan jalan itu si gadis tadi terlanggar seorang pelancong Eropah.
"Oh... I'm.. I'm sorry." ucap gadis tadi dalam kegelabahan.
"Oh its okay" balas mat saleh tadi sambil tersenyum. "I'm sorry too."
mendengar ucapan mat saleh itu gadis tadi semakin gelabah dan memikirkan yang dia perlu membalas jawapan tadi, dalam keadaan terpinga pinga itu dia pun menjawab,
"Im sorry. Three."
"What are you sorry for?"
"Im sorry five!"
Naik
Tol akan naik khabarnya. Samy dah hantar kertas kerja. Minyak juga kata orang kompem naik. Oh tak lupa juga, tarikh eletrik.
Aku pelik betul lah bab tu. Kenaikan tahun lepas tak memberi keuntungan ke? Mustahil. Mengikut kitra kira aku memang untuk berlipat ganda. Tapi nak naik lagi yu. Baguslah.
Terima kasihlah kepada kamu yang suka memilih mereka. Cuma aku nak tanya sikit, kau tak marah ke? Tak rasa terseksa ke? Mungkin orang orang macam aku je rasa terseksa kot. Terima kasih lah ya.
Sajak
Pengemis Negara
Negaraku
di hujung mulut lintah
di celah gigi serigala
yang mengaku ayam
seperti kau dan aku
pengemis yang meminta minta
dipulangkan keberanian itu
kerana semangkuk serdak roti
kerana sebidang tanah longkang
bertanam kangkung
dan sebatang payung berlubang
yang tercabut jejarinya
kita jadi pengecut
Boikot
Jom, tunggu apa lagi? Ikut belakang aku, kita boikot pilihanraya. Biarkan puak puak mereka sahaja yang pergi mengundi. Bayangkan 5 juta rakyat tidak pergi mengundi. Sekurang kurangnya kita tahu 5 juta itulah yang tidak sokong KERAjaan. Apa salahnay kita cuba? Kalau kita pergi mengundi pun mereka menang. Aku kata sekali ini, kita boikot pilihanraya ramai ramai. Yang mana tak sokong KERAjaan jangan pergi mengjndi. Daftar takpe. In the long run, what you got to lose?

0 Bangsawan Menatang Sembah: