Saturday, March 28, 2009

Hafiz! Eh?

Aku di cafe. Memesan minuman. Si pembuat air kemudiannya menyerahkan segelas teh o panas kepada aku. Aku menerima dan setelah mengucap terima kasih memusing badan aku ingin menuju ke tempat duduk. Ketika itu, aku terperasan seorang teman sekerja yang jarang-jarang menampakkan mukanya di pejabat. Oh bukan sebab dia malas. Tapi sebab dia berpusat di Kuala Lumpur.

"Hafiz!" Jerit aku spontan sambil mengangkat tangan.

Aku melihat dia teragak-agak namun akhirnya mengangkat tangan dan senyum kepada aku.

Aku meneruskan perjalanan aku ke tempat duduk. "Betul ke nama dia Hafiz?" Bisik hati aku. Betulalh kot, kalau tak apa pula namanya, kata aku.

Aku mengambil tempat berhadapan dengan Pokcik Razib. Selesai makan, borak-borak, sekonyong-konyong Pokcik Razib berkata,

"eh, ada Suhaimi hari ni."

Aku melihat ke arah insan yang di maksudkannya.

"Ha ha ha." Gelak aku.

"Kau ni kenapa?" Tanya Pokcik Razib.

"Tadi aku jerit nama dia Hafiz! Ha ha ha" Gelak aku.

"Ha ha ha. Sah ko gilo!" Kata Pokcik Razib.

1 Bangsawan Menatang Sembah:

from haloscan said...

gua kalau orang yang gua kenal tapi tak pasti nama dia, gua bagi salam bro je...

lepas tu baru cari idea nak dapatkan nama dia...
SHIMI | Homepage | 03.28.09 - 9:24 am | #

Gravatar :-D ... kelakar!
Bunga Rampai | Homepage | 03.29.09 - 1:49 am | #

Gravatar hahaha.. konfiden je.. :D
achik | 04.01.09 - 10:45 am | #

Gravatar nama dia hafiz suhaimi tu kot.. huhu
anne | Homepage | 04.01.09 - 6:43 pm | #

Gravatar Hahaha.. sifat konfiden yg mahal tuhhhh!

Oh ya! Tahniah utk kamu.
DeeN | Homepage | 04.02.09 - 11:40 am | #

Gravatar tahniah king. patah tumbuh hilang berganti ... salam tahniah saya buat queen. pasti si abang la yang paling seronok .. dapat geng untuk main bola
izinni | 04.03.09 - 9:50 am | #

Gravatar kau jumpa dengan Hafiz main badminton tu ke ... he, he, he ...
zulkifli | Homepage | 04.03.09 - 5:51 pm | #

Gravatar har har har
OP | Homepage | 04.20.09 - 2:12 pm | #