Monday, June 09, 2008

Amuk

kias kata hias
hodoh di laman bicara
maksud berinti basi
dipersembah mahu masih diniaga

tarik paksa dipercaya
sekalian janji di dulang
seulam paku serpih
diratah hendak tidak

lalu melalang binasa
di subur bendang
katanya, tangga orang kita
rupanya, rotan melibas

lalu pukang dikejar
pesimis itu aku
dan berapi sekam diteduh
sehingga bangsal menjerit riuh!

1 Bangsawan Menatang Sembah:

from haloscan said...

nak komen apa ya?..
bahasa "dalam" gila..
amuk berbatas bersusila..
nak tumpang maki hamun cam tak kena gaya..
layan baca ajerlah jawabnya..
tapi faham maksud cerita..
berisi dan penuh makna..
kaktiny | Homepage | 06.10.08 - 7:05 pm | #

Gravatar Hi King,

Just dropping by to say hi!
Ahan | Homepage | 06.11.08 - 6:06 pm | #

Gravatar Tiga dimensi. Bersegi-segi. Maksud dan perspektifnya.
BP | Homepage | 06.12.08 - 4:12 pm | #

Gravatar tak paham aku king...

bahasa tahap dewa dewa nih :D
13may | 06.14.08 - 12:10 pm | #

Gravatar sama dengan perasaan aku

amuk dari jauh ajelah king ye.
khair | 06.16.08 - 1:19 am | #

Gravatar KinG!
DeklamasiLah kat Jalan raya! Takpun Putrajaya! Bahasa ko memang da bom ah! Salut!

ooOooDeeN | 06.16.08 - 3:06 pm | #

Gravatar Aduuuh ...

Kias yang berat namun cantik bahasanya meghias jiwa.

Salam.
Bunga Rampai | Homepage | 06.17.08 - 2:03 am | #

Gravatar susahnya nak paham... buat org yg buta sastera ni huhu...
queen | 06.18.08 - 10:57 am | #

Gravatar aku tak mampu menafsir walau sekilas ayat-ayat ini..

arghh.. aku nak mengamuk ni...
jamri | Homepage | 06.18.08 - 12:34 pm | #