Sunday, June 29, 2008

MRO

Jumaat aku MC. Sebagai seorang pekerja di sebuah syarikat MRO yang bakal terkemuka, ia bukanlah satu perkara yang boleh dibanggakan. Tetapi aku bangga kerana tindakan aku mengambil MC itu setelah 5 hari demam aku tak kebah. Tengok, betapa riaknya aku hahahaha.

"Riak itu penting untuk keyakinan diri." kata aku kepada kawan-kawan setelah mereka terpaksa menadah telinga mendengar keegoan aku setelah mereka gagal memecah rekod aku dalam permainan komputer Zuma.

Alah, itu pun sebab tak banyak kerja. Biasalah, syarikat baru setup, kerja pun sekejap ada sekejap takde. Lebih lebihnya rileks je. Namun insyaAllah, rezeki akan datang jua.

***

"Apa itu MRO?" tanya Hairul pada petang Khamis sewaktu aku sedang berpeluk tubuh menggigil menahan kesejukan aircond.

"Aaaaaa... Maintenance, Repair and Overhaul." jawab aku.

"Salah!"

"Salah?!" Apa kejadah pulak salah? Aku musykil betul. "Habis tu apa?" dan sebelum hairul menjawab, aku mendapat ilham bahawa aku akan terkena dengan jawapan beliau nanti.

"Manyak Rilek Oooo!"

kan!

1 Bangsawan Menatang Sembah:

from haloscan said...

Para Bangsawan Yang Menatang Sembah

Gravatar Kan. Aku dah agak dah. Ada yg terkena ni.
MRO apa barang bro, kapalterbang ker?
mazudi | Homepage | 07.07.08 - 10:38 pm | #

Gravatar a'ah
kingbinjai | 07.08.08 - 9:07 am | #

Gravatar oooo..
menarik tu
anne | 07.08.08 - 1:13 pm | #

Gravatar a'ah
kingbinjai | 07.08.08 - 1:33 pm | #

Gravatar hehe, main zuma jugak? dah sampai level 13 la ye ni? cayalah. hehe..
queserasera | 07.10.08 - 9:16 am | #

Gravatar a'ah
kingbinjai | 07.10.08 - 10:04 am | #