Thursday, July 26, 2007

Sinki

Hari nampak seperti nak hujan, lantaran itu aku tidak tunggu lama. Tepat 4:30 petang aku terus punch card dan terus balik. Untung juga, aku keluar agak cepat dan mudah urusan untuk membeli sinki nanti, fikir ku.

Aku tiba di Bandar Tasik Selatan lebih kurang 5:17 petang. Hari dah gelap, kemudian jem. Jalan agak perlahan. Aku sedikit kehairan, kerana waktu waktu begini sepatutnya jalan tidak beberapa sesak. Sampai di Pandan Indah, Dah tak bergerak gerak. Alahai.

Dan sangkaan aku untuk tiba awal di Gombak meleset apabila aku tiba di Tesco Ampang pukul 5:38. Dan trafik masih bergerak perlahan. Pukul 6:20 aku berada di flyover MRR2 yang merentas Jalan Ampang di bawah. Aku sms Queen, aku tak dapat ambil dia. Tak sempat. Aku suruh dia balik dulu.

Maghrib dah masuk. Azan pun berkumandang di dalam kereta aku menerusi siaran radio IKIM. Aku masih di Flamingo. Trafik semakin sesak. Aku rasa macam nak muntah. Nak terkencing pun ada. Rokok hanya ada sebatang. Dari mula terperangkap sampai kat Flamingo ni, aku tak hisap lagi yang sebatang tu. Sayang. Aku jeling kereta kiri dan kanan. Kot kot ada yang hisap rokok, dapatlah aku pau sebatang. Ha ha.

Tarfik kemudian memasuki area Ulu Kelang. Sebelum simpang ke AU3, kelihatan bomba dan polis traffik berkumpul. Ooo patutlah. Pokok tumbang. Lepas je situ, jalan clear. Apa lagi, pecutlah. Aku sampai rumah pukul 8:20. Sempat membeli sinki.

* * *

"Berapa ni bos?" tanya aku pada mamat cina yang menjual sinki.

"RM190" jawab dia.

"Ai, semalam dia cakap RM180" betah aku.

"Haiya lu sudah tahu RM180 cakaplah. Saya mana tau! Pot pet pot pet"

"Ha ha ha saja mau test you bos." aku.

Ha ha ha

0 Bangsawan Menatang Sembah: