Monday, March 26, 2007

Menang

Aku terima sms ahad malam. Pagi sebenarnya pukul 3:57 pagi. Smsnya tertaip begini :

"TAHNIAH! SimCArd anda memenangi hadiah cek tunai RM9000, Dari AUDISI KDI 4, sila hubungi 00685885394058 terima kasih."

Apa kejadah pula ni? Bila pulak simcard aku masuk peraduan? Kurang ajar betul simcard aku ni, masuk peraduan tak inform!

Mulanya aku buat tak tahu sahaja. Tiba tiba perasaan ingin tahu aku mengatasi perasaan buat tak tahu aku itu. Lalu tadi aku hubungi nombor terbabit. Aneh, yang menjawabnya orang Indonesia. Aku berasa curiga. Terus sahaja dia meminta nama dan nombor telefon. "Tahniah! Incik telah memenangi RM9000.00. Bisa dibagi nombor akaun?" katanya.

"Kenapa saya mahu bagi nombor akaun?" aku.

"Untuk dimasukkan duit itu."

"Hantar check sahajalah"

"Iya, checknya akan ditransfer ke akaun Incik." dia.

"Pos sahajalah." aku. Tak puas hati.

Lama aku berdolak dalih, "Incik. Tak payahlah. Tak payah ambik check ini." katanya. Dan talian diputuskan. Ini sudah lebih! Aku hubungi semula.

"Halo." aku.

"Halo." dia.

"Saya tadi call awak." aku

"Ya ya incik..."

"Apsal letak talipon?"

"Mana ada saya letak, Talian putus." katanya.

"Ini syarikat dekat mana?"

"Astro."

"Semua pekerja indon ke?"

"Ya semua indon"

"Apsal semua indon?"

"Mana saya tahu. Tanya boslah."

"Bos melayu ka cina?"

"Cina."

"Ini syarikat berdaftar ke?"

"Iya. Lagi apa mau tanya?" katanya.

"Nanti saya report polis ya."

"Ok pergi report polis." dia.

Apa pandangan kau orang? Ada sesapa kerja di Astro? Boleh aku dapatkan kepastian.

P/s : Aku telah Googlekan perkataan "Audisi KDI 4". Tahu apa yang aku temui? Kebanyakannya hanya berkisar tentang satu program dangdut di Indonesia. Cheh!

0 Bangsawan Menatang Sembah: