Saturday, April 07, 2007

Bukit Belacan & Fun Fair

Sabtu 7.04.2007

Hari ini, ada aktiviti mengembur di Bukit Belacan. Pukul 9:28 pagi aku bertolak dari Gombak. Tiba di sana pukul 10:02 minit. Selepas memakir kereta ditempat yang disediakan, aku dan Queen terpaksa menapak. Apsal lah Bukit Belacan ni tak boleh pakir di dalam? Kes taknak bagi basuh kereta la ni kan?

Sampai di tempat berkumpul, Attokz bertanya kepada aku "Dari Gombak ke rumah mak mentua?" Soalan ini memberi tekanan yang hebat pada aku untuk menjawabnya kerana rumah mak mentua aku memang di Gombak.

Kak Ungku bertanya kepada aku kenapa aku tak makan kek? Soalan ini juga memberi tekanan yang hebat kepada aku. Hakikatnya, aku sendiri tidak tahu kenapa aku tidak makan kek. Makan tu makan juga kadang kadang tapi bukanlah feveret aku. Malah kalau nak dikatakan selera aku sekarang banyak yang tertutup. Kalau dulu kari itu adalah salah satu kegemaran feveret aku, tapi sekranag aku dah tak beberapa sangat nak menyentuhnya. Begitu jugalah dengan kuah labu, kuah lemak, asam pedas, dan lain lain. Kenapa? Entah aku pun tak pasti. Jadi Kak Ungku, saya minta maaf kerana tidak dapat menjawab soalan akak dengan baik.

Setelah beberapa lama aku di situ, Adib pun dah bermandi manda. Ketika aku sedang sibuk mengambil gambar sana sini, tiba tiba. "King!" tegur satu suara. Aku menoleh, tengok ada satu mamat hensem menuju ke arah ku sambil menghulurkan tangan. Sumpah aku tak cam siapa dia ni. Dah lama aku perhati barulah aku tahu, rupanya Kemat! Chit misai dah hilang patutla aku tak kenal! Ha ha. Sorry Kemat. Ha ha.

Aku ingin bercerita tentang air kolah 2 marhala. Tapi aku tak tahu macam mana nak menaipnya. Ha ha. Jadi kau orang gelak jelah ya? Ha ha ha. Sempat juga aku mengambil beberapa gambar. Selebihnya aku kan postkan di flickr nanti ok? Komen? Ok komen aku :

1. Aku ucapkan tahniah pada Attokz, aku suka aktiviti ini. Seronok dan amat rugi jika tidak hadir.
2. Next time, buat kat laut pulak ek...
3. Susun aturcara aku harap lebih teratur lain kali.
4. Aku frust tak menang game Raja botol. Tak aci. Ha ha
5. Terima kasih kepada mereka yang membeli Narayuda. Semoga kalian murah rezeki untuk membelinya lagi. :P

Aku tak dapat bersama dengan lebih lama. Kerana waktu tidur Adib sudah jauh tersasar. Sebelum dia hilang mood aku terpaksa undur diri. InsyaAllah jika ada lagi aktiviti sebegini aku pasti turut serta.

Pasangan ideal? (ha ha jangan marah ek)

Kak Ungku dan Amyz (Moderator yang sedang gila kuasa)

Pihak penganjur dan juga tukang rasa air

Ronoroah Zorro (ha ha)

Mari! Mari!

Adib memang pantang jumpa air.


Kak Ungku dan Zhouls (aka usop. Ha ha jangan marah zhouls.)
Aqil (Bukan bukan. Bukan Aqil Hayy)

Nak mandi pun susah wooo

Sempat mengumpat lagi tu!

Hmm, nak mandi ke tak nak ni?

Raja Botol. Cis, kau Kemat!

Pengunjung setia. (Attokz dia ni kah yang rampas kek kau?)

Begitulah serba sedikit laporan dari aku. Selepas balik dari mengebur itu, aku Queen dan Adib tido sampei pukul 6. Malam pula tiba tiba aku teringat sesuatu. Kat Pandan Mewah ada Fun Fair. Apa lagi...








0 Bangsawan Menatang Sembah: