Monday, August 13, 2007

Hanya Lelaki

Seorang sahabat, Blogger tentunya, Elmaaniq, telah menulis sesuatu yang indah di dalam blognya. Sebuah Isen yang bertajuk DARI DALAM DIRI : Mempercepatkan waktu. Aku sangat terpaut pada kata kata yang jujur itu. lalu aku utuskan surat maya kepada beliau meminta izin untuk aku jadikan sebuah sajak.

Sajak itu telah siap 80% sejurus selepas aku mengutuskan surat maya itu. Tapi aku pendamkan dulu kerana aku tidak suka pada perenggan terakhir yang aku karang. Lamna aku pendam sehingga Elmaaniq pernah bertanya pada aku apa yang telah terjadi pada sajak itu. Hehehe, well El, sajak itu telah siap kini. Terima kasih kerana mengizinkan aku mengubahnya dnegan sesuka hati, semoga kau terhibur. Kalian juga. Terimalah," Hanya Lelaki"

Hany lelaki

dia, terlalu wanita
mengharapkan aku
melakonkan babak romeo
mengutus kata bagai bonaparte
meluruh jiwa bagai yusuf

mendatangi alam mimpi remajanya
laksana uda
di dalam novel cinta

tapi aku bukan!

aku hanya lelaki
yang ada
sekuntum mawar merah
di celahan hati

0 Bangsawan Menatang Sembah: