Tuesday, August 21, 2007

Kaya

Aku tak tahu kau orang, tapi aku tidak menyukai kenduri kahwin orang orang yang kaya. Maksud aku, untuk menerima jemputan mereka, melainkan mereka membuat kenduri secara biasa.

Ahad lepas, seorang sepupu perempuan kahwin. Nikah di masjid Putrajaya kemudian makan makan di Restoran Seafood apa ntah kat Taman Botani itu. Mula mula aku memang taknak pergi. Sementelah mereka itu golongan berada, sudah pasti nanti pada waktu itu ramai golongan berada juga yang hadir, mana lah nak sama taraf dengan aku ni yang tergolong dalam golongan bangsawan (hah!).

Apapun, aku terpaksa juga menghadirinya, kerana ayahanda dan bonda akan menghadiri kenduri kahwin seorang lagi saudara di Ipoh. Malah ramai saudara mara yang ke sana rupanya, perkahwinan yang di Putrajaya itu hanya 4 keluarga bagi pihak perempuan sahaja yang hadir. Yang lain semua pihak lelaki. Setelah habis acara nikah, berangkatlah kami ke restoran untuk makan makan. Course by course.

Ah, aku malaslah nak cerita panjang panjang. Apapun aku tak suka menghadiri kenduri kahwin golongan berada. Nak kena kompem datang ke tak, berapa orang nak datanglah, makan course by course lah. Ah, bosan. Aku lebih suka pergi kenduri golongan kita sahaja. Mudah. Dapat kad suka kau lah nak datang ke tak. Nak bawak sapa pun bawaklah. Makan pun kenyang. Ni makan pun tak kenyang, yelah seekor siakap kongsi 10 orang. Aku kat rumah siakap tu sebelah aku sebelah Queen tahu?!

Aku ada tangkap beberapa keping gambar sekitar acara itu. Tapi setelah terjadi insiden di restoran itu, tiba tiba aku jadi malas nak upload kat sini. Kau orang bayangkan ajelah ya?

0 Bangsawan Menatang Sembah: