Friday, August 10, 2007

S

Sepasang suami isteri, yang baru sebulan diijabkabulkan, mengalami sakit sakit badan. Kaki, tangan, mulut dan belakang terasa sengal sengal. Lalu mereka berdua pun sepakat berjumpa dengan doktor. Oh mereka pasangan yang moden, urut urut ni tak mainlah.

Semasa sesi kaunseling itu, berceritalah mereka berdua kepada doktor berkenaan. Doktor hanya tersenyum simpul. "Beginilah" kata doktor itu, "saya rasa sakit anda berdua ni adalah kerana terlalu kerap mengadakan hubungan kelamin. Saya akan bagi ubat dan juga buat sementara waktu saya nasihatkan anda berdua kurangkan aktivit hubungan kelamin itu sehingga sengal sengal itu hilang. Saya sarankan mulai hari ini anda berdua hanya boleh bersama pada hari yang bermula dengan huruf S sahaja. ok?"

Terloponglah si suami apabila mendengar nasihat doktor. Manakala si isteri hanya tertunduk malu. Nak tak hendak akurlah mereka berdua dengan saranan doktor itu. Seminggu berlalu. 2 minggu. Masuk minggu ke 3 mana boleh tahan? Lalu pada satu malam minggu ke 3 itu si suami memulakan langkah. "Persetankan nasihat doktor. Benda dah ada takkan nak biarkan aje. 2 kali seminggu mana cukup?" bisik hatinya. Umpanan si suami mula dimakan oleh isterinya. Yelah, suami nak takkan tak layan pula kan? Kang tak pasal pasal dosa pula.

Dalam sedang syiok melayan asmara itu tiba tiba si isteri teringat pesan doktor. "Bang, doktor kata boleh buat hari yang bermula dengan huruf S." tegur si isteri.

"Hmmm" jawab si suami endah tak endah.

"Hari ni hari apa bang?" tanya si isteri lagi.

"Sumaat!"

Ha ha.

0 Bangsawan Menatang Sembah: