Wednesday, May 02, 2007

Fiesta

"Dude, jadi tak? Aku on the way." sms aku kepada Tok Mudin.

"Jadi! Aku on the way juga." Balas beliau.

Ya, ya, aku ada temujanji dengan beliau semalam, Rabu 2.05.2007. Aku ajak juga si Kemat, Zhouls dan Rudy. Tapi kemat dah pergi, manakala Zhouls dan Rudy balik kampung. Jadinya hanya aku dan Tok Mudin sahajalah yang berpesta buku di PWTC.

Senario? Rambang mata wooo! Banyak sangat buku. Sebelum sebelum ni aku banyak miss. Yang pergi pun pesta buku Dawama je kat Ulu Kelang tu. Disebabkan aku telah juga terlepas PC Fair, maka aku nekad mahu ke Pesta Buku PWTC pula. Alhamdulillah sampai hajat.

Sebelum bertolak, aku berkira kira mahu membawa kamera digital aku, tapi fikir fikir balik, nak tangkap gambar apa? Semua buku. Lainlah pesta kereta, ini kang aku tangkap gambar Tok Mudin, Tok Mudin tangkap gambar aku. Ah buat habis filem je nanti. Jadinya, aku hanya bawa handphone dan beg duit sahaja.

Berbalik pada PWTC, dewan pertama yang kami masuk adalah Karangkraft, banyak majalah. Ada juga offer 3 buku RM25.00. seterusnya, dah tak ingat booth apa, tapi banyaklah. Puaslah juga jalan. Banyak banyak booth, booth Dawama lah paling boring. Takde apa. Oh ya, kami jumpa satu buku tajuknya "Enskilopedia Kiamat". Seram wooo baca. Ada satu booth jual novel Inggeris. Aku belek belek satu rak tu ada banner : "Buy 1 free 1". Wah! Menarik pasal ada buku Stephen King!. Aku tengok buku Stephen King, The Bags Of Bone berharga RM35.90. Mahal. So aku terjumpa pula buku Sydney Sheldon, RM22.90. Ooo ok ni, beli buku ni amik buku Sthephen King. Buy 1 free 1 what? Bisik hati aku. Lalu aku tanyalah mamat yang jaga kedai tu,

"Boss, aaa buy 1 free 1 right?" tanya aku.

"Yes, this whole rack buy 1 free 1. But except Stphen King and Daniel Steel." kata dia.

"Laaaaaaa, so if i take this Sydney Sheldon, cannot take Stphen King la?!" soal aku lagi.

"He he he cannot." jelas dia.

"Ptbhhh!" aku. Dalam hati. Ntah apa apa ntah.

Kami teruskan perjalanan. Jumpa satu booth jual barang barang sains untuk kanak kanak. Aku beli satu permainan Clay, dia macam tanah liat, tapi bukan tanah liat. Diperbuat dari polyster yang telah digaulkan dengan gam. Menariklah juga, aku tengok contoh yang telah direka, seekor kumbang. Panjang lebar amoi tu terangkan. Balik rumah aku main dengan Adib. Bukan main seronok dia. Tapi hati aku jadi bengkek, pasal benda tu asyik terlerai je! Makin dibubuh gam makin telerai! Ptbhhh!

Kemudian kami jumpa satu booth, apa ntah nama syarikat dia. Ada banyak buku motivasi. tetiba aku terpandang satu buku, aku tak ingat tajuk penuh tapi tentang blogging. Ha ha ha aku tunjuk buku tu pada Tok Mudin, dan kami ketawa di situ juga. Ha ha ha.

Oh panjang dah aku tulis. Mudin, kau sambung la pulak, aku nak tido ha ha ha. Apa apa pun, pesta buku memang best.

"Ini kalau ada RM1000 baru syok belanja ni." kata aku dan disambung dengan ketawa Tok Mudin.

3 jam kami dalam tu, tiba masa untuk berpisah. Tok Mudin, terima kasihlah kerana sudi teman aku yang famous amos ni, he he he.

"Tahun depan kau bawak seribu ya!" kata Tok Mudin setelah kami bersalaman untuk pulang.

"Baik! Itu temujanji!" Kata aku.

Aku harap tahun depan boleh pergi lagi. InsyaAllah. Tahun depan Adib dah 2 tahun, so bolehlah bawa dia dan Queen. Harap bloggers yang lain boleh turut serta. Ok, dah 11:30 malam. Ubat selsema pun dah menampakkan kesannya. Aku tido dulu.

Salam.

0 Bangsawan Menatang Sembah: