Thursday, May 31, 2007

Karipap

Pagi. Macam biasa selepas MRR2 kami menuju ke Lebuhraya Silikon kemudian ke bulatan UNITEN.

"Hang nak singgah dak beli makan?" tanya Ustaz Hafiz.

"Nak la, malas aku nak keluar tengahari kang." jawab aku.

Kami kemudian berhenti di luar UNITEN, di tepi jalan sebelum nak ke simpang Beriyani Gam Putrajaya. Kat situ ada orang jual makanan untuk makan pagi. Kami perasan ada gerai baru bukak. Jual Karipap. 2 ketul RM1.00.

"Eee mahalnya!" Getus Kak Zedah.

Aku hanya membeli nasi putih dan sedikit lauk, di gerai yang biasa aku pergi. Kak Zedah kirim juga Karipap mahal tu. Sahaja nak rasa. Dia beli Karipap Ayam RM2.00 manakala aku pula Karipap Sardin seringgit.

Dalam kereta aku menikmatinya, aku bagi Ustaz Hafiz satu ketul. Gigitan pertama, ada bawang. Wow! Aku suka bawang. Gigitan kedua, Ustaz Hafiz dah mengomel, banyak bawang je. Aku masih ok. Bawang banyak la syok. Gigitan ke 3 aku dah musykil, mana sardinnya? Gigitan keempat dan kelima yang sekaligus menghabiskan karipap itu, aku hanya dapat bawang sahaja. Sardin, takde. Hanya rasa rasa je.

Ceh! Patutnya karipap ini dinamakan Karipap Bawang Perasa Sardin, bukannya Karipap Sardin. Ceh!

0 Bangsawan Menatang Sembah: