Wednesday, September 19, 2007

Adegan

2000.
BMI Gombak.

Satu :
Pada satu malam, aku menuju ke bilik sahabat sahabat sekelas aku. Nak mengajak makan malam.

"Kita nak makan mana malam ni?" tanya aku.

"Tapah jom?" kata seorang sahabat

"Tapah?! Kau gila ke! Apa, dah takde kedai dekat dekat sini kau nak pergi? Kenapa kau tak cakap London ke?! Russia ke?!" marah aku.

"Oi oi! Bukan Tapah Peraklah! Tu, kat Batu 6 tu Restoran Haji Tapah!" marah kawan aku balik.

"Ooooo" aku.

Yang lain hanya ketawa.

Dua :
Pada hari yang lain, sedang aku mengemas di dalam bilik. Teman sebilik aku sedang bersiap siap.

"Kau nak pergi mana ni?" tanya aku.

"Gombak Parade!" jawab dia sambil tersengih sengih.

"Gombak Parade?! Kat Gombak ni ada Gombak Parade ke?" tanya aku, musykil.

"Ada."

"Kat mana?!"

"Tu kat Batu 6 tu. Pasaraya Ong Tai Kim. Itulah Gombak Parade." jelas dia.

"Cheh!" aku.

P/s : kadang kadang bila aku fikir balik kehidupan aku di BMI, aku tersengih sendiri. Lebih lebih lagi bila aku teringat pada Queen. Siapa sangka 1 tahun setengah aku di Gombak, berulang alik dari BMI ke Ong Tai Kim, Restoran Haji Tapah tak pernah aku jumpa si Queen ni walhal dia duduk are situ aje. Bila aku dah kerja alih alih kahwin pulak dengan dia dan duduk di Gombak balik. Ha ha.

0 Bangsawan Menatang Sembah: