Tuesday, February 20, 2007

Cawat

Isu Cawat Besi. Adakah kita sudah menjadi bongkak kepada Dia? Berapa jaminan cawat besi akan mengurangkan kejadian rogol?

Persoalannya, kita ada agama yang melandaskan kehidupan kita. Kita ada agama yang cukup sempurna, diiktiraf oleh kita sendiri malah para cendikiawan asing. Kita punya agama yang ada meletakkan peraturan dan undang undang sebagai penjamin keselamatan penganutnya dari segi mental, fizikal, sosial, kemasyarakatan dan negara. Kenapa taknak ikut?

Cawat Besi, kau nak buat sendiri atau nak import? Kalau import berapa harga kau nak jual kat rakyat? Kalau murah terjaminkah kualitinya? Nama pun besi, sudah tentu mahal. Besikan naik harga? Andai terlaksana, rakyat akan dibebankan satu lagi tanggungjawab : kene beli Cawat Besi untuk keselamatan anak anak dan diri sendiri. Kalau diri sendiri tak apalah. Kalau seorang itu ada 7 anak perempuan? Kalau yang tak mampu beli macam mana? Kena rogolkah?

Cawat Besi. Sangat pratikal dari undang undang Allah kah? Atau isu ini sekadar satu kebenaran dalam Rancangan Mengkayakan Kroni ke 9? Besi naik harga wooo sekarang. Jual barang berasas kan besi untung wooo!

Kembalilah kepada Allah. Ikut landasannya. Jalankan perintahnya, itu lebih mudah dan tiada kos. Cuma untung.

0 Bangsawan Menatang Sembah: