Saturday, February 17, 2007

Ketawa

Measat ada keksongan. Aku apply. Dalam diam aku teringat pada Pleot. Rakan IKM yang bekerja di Measat. Pada suatu petang yang normal, aku menghubunginya.

"Pleot! Aku ni, Binjai." aku.

"Aku tau la ha ha" Pleot.

"Pleot, bila kau nak bawa aku pergi hotel?" tanya aku. Saja melawak.

"Isk kau jangan Jai, kena tangkap kang sia sia je." Pleot.

"Ala jangan risau. Laki dengan laki tak kena tangkap punya."aku.

"Jangan Jai, kena tangkap malu woo. Kalau ngan Fasaha Sandha takpela jugak. Ini dengan kau ha ha ha." Pleot.

"Ha ha ha." aku.

Adegan gelak ketawa berterusan untuk beberapa ketika. Aku dah lupa apa benda yang aku borakkan dengan Pleot hari itu. Betullah kata orang tua tua, banyak gelak ini boleh menyebabkan lupa. Kan? Kan? Kan?

0 Bangsawan Menatang Sembah: