Friday, December 08, 2006

Bertuah

Kita tahu, Jumaat penghulu segala hari. Hari yang mulia dan hari yang baik. Orang kata, hari Jumaat ni berkat. Kalau hati gundah gulana semalam insyaAllah Jumaat penyejuknya. Kalau dari hari Isnin hingga Khamis tak hujan, nanti tiba Jumaat hujan pula, hari berkat. Rahmat pun turun.

Semalam memang aku gundah. Sedikit terkesima, terpampam dan sedikit terasa dalam satu komuniti yang aku sertai. Setakat komen tu, biasa biasa la, tapi kalau dah sampai tahap mencabar kredibiliti tu sedikit sebanyak terasa jugalah. Walaupun lelaki, namun aku tetap manusia. tetap ada hati, tetap ada perasaan. Kalau aku turut kata hati, mahu aku carutkan sahaja, namun disebabkan aku amat menghormati penghuni penghuni di komuniti tersebut aku senyum sahajalah. Nanti nantilah aku ceritakan dengan lebih detail.

Betullah, Jumaat itu berkat. Walaupun perkara itu terjadi di petang Khamis. Dan ketika menaip isen ini pada malam harinya, keberkatan Jumaat telah terasa. Terima kasih Gitartong kerana melagu puisikan sajak saya. Anda telah mengembirakan saya.

P/s : Silalah ramai ramai ke blog Gitartong untuk mendengar lagu ciptaan beliau dimana liriknya adalah dari sajak saya berjudul "Kata kata". Atau klik sahaja stickam player di kolum sebelah kanan anda. Sekali lagi, terima kasih bro! Kau cantik menarik kau memang daboom!

1 Bangsawan Menatang Sembah:

bluecherry @ fai said...

best.. best, tumpang gembira.