Thursday, December 21, 2006

BomohMan

Berapa banyak kisah di dalam suratkhabar, berita tv dan perantaraan media yang lain mengisahkan perihal kaum yang satu ini. Tentang perilaku perilaku aneh dan juga tentang luah rasa mereka yang terkena. Aku kira Malaya ini banyak bomoh. Dari mana mereka graduate pun aku tak tahu. Seolah olah ada sekolah ghaib yang memberi latihan khusus kepada mereka yang berminat semacam cerita Harry Porter tu. Namun aku tahu, banyak juga yang berilmiah hasil dari keturunan. Saka.

Berapa banyak kehebatan bomoh yang kau tahu? Banyak bukan. Pandai terbang la, boleh hilanglah, keballah, tak mati lah dan macam macam lagi. Semua ketereran mereka dapat samaada dari perlakuan syirik ataupun khurafat. Tapi masih mengaku Islam dan Allah itu Esa.

"Kena minum darah dara yang mati dibunuh untuk menghidupkan tangkal ini. Selepas itu kau akan kebal!"

Eh? Kalau kau orang terer sangat apsal tak pi Palestin, Iraq atau Lubnan tolong saudara saudara kita yang kesusahan di sana? Mangkuk!

12 Bangsawan Menatang Sembah:

Pa'chik said...

kingbin,
aku pernah sebilik dengan orang yang mengaku dia tu hang kasturi. Serem oo...

kingbinjai said...

tak tanya pun ho ho ho. kau tak suh dia pi palestin? apalaaa

neeziee said...

ilmu diorang sah dalam negara je.
tak diiktiraf di luar negara.hehe.

queserasera said...

aa tu la. mangukuk tingkat betul! huhu

Aku Bukan Bidadari said...

yea yea boleh masuk!! ehemm
anyway.. ada bomoh yng boleh dipercayai, ada bomoh yang tak logik betul.. errr kalau ada SAKA maksud bomoh ker??

Kalo ada proton SAGA lak?? boleh jadi apa ya??

INDERA KENCANA said...

Banyak-banyak bomoh ni, aku paling suka Mona Fandey.

kingbinjai said...

neezie : ha ha ha

Q : ha ha ha

tiara : selalunya. proton saga? itu jadi besi buruk boleh la ha ha ha

kingbinjai said...

indera : mona fendey tu patutnya dorang hantar ke palestin. naru tau dia terer ke tak terer

aminbakish said...

Saka? apa sebenarnya saka???

kingbinjai said...

saka = jin/hantu belaan yang di jaga turun temurun. dari ayah/ibu ke anak ke cucu ke cicit

13may said...

kebal??? keta kebal pun boleh hancur...hehhe...

kingbinjai said...

ha ha