Tuesday, December 19, 2006

Pukul 10 Pagi

Mata menjadi letih asyik mendakap skrin komputer. Jeling jeling jam, oh! Sudah pukul 10 pagi. Masa untuk rehat. Aku bangun. Tengok Hafiz, rakan sekerja, sedang tekun... mendengar muzik.

"Hafiz!" jerit aku. Selaku senior di bahagian Instrument. Masih terngiang ngiang di telinga aku pesanan En. Asin selaku HOD. "You in charge dekat atas, so you kene jaga aaa you punya staff tau!"

Hafiz memandang aku. Tidak berkedip. "Jom!" ajak aku.

"Mana?" Hafiz.

"Ternak Kanser, jom?" aku.

"Ha ha ha. Pergilah dulu" Hafiz. Earphone masih melekap di telinganya.

"Jomlah, sejak bila pulak kau menjaga kesihatan ni?" ajak aku lagi sambil berjalan menuju ke pintu. Sayup sayup terdengar Hafiz ketawa kecil. Habis sebatang aku hisap. Hafiz masih tak muncul muncul. Rupa rupanya dia pegi kedai mamak. Ceh!

17 Bangsawan Menatang Sembah:

BooK said...

cet
aku tak suke ternak kanser
aku ternak lemak
sekarang ni dah ade la dalam sekawan lemak

kingbinjai said...

lemak pun boleh generate kanser ho ho ho

aminbakish said...

mengudap lagi sedap dari menghembus... baguslah Hafiz!!!!!!

amanitium said...

menternak kanser? ish ish ish. insaflah.

kenapa tak gembala je? haha.

tuan tanah said...

king!
(tuan tanah angkat tangan tinggi-tinggi)

apa faedah menternak kanser?
(dengan muka jitu tapi ingin tahu)

kingbinjai said...

amin : hafiz lepas tu pun menternak kanser

amanitium : ooo ooo cookies dah ok ka?

tuantanah : mahu saya tipu atau berkata benar?

Queen said...

ha ha ni cite pasal apa niiii? ooo pandai, ingat org tak paham...

kingbinjai said...

queen : dah tahu tanya lagi watpe? ha ha

blue_cherry said...

king, ternak wooo.. mari sama2 kita.. ops silap mereka yg terlibat je.. ha ha..

INDERA KENCANA said...

Kalau ternak kanser, kalau kanser dah banyaklah kan? boleh jual ke..??

Kalau leh jual, untung engkau, King!!

arianna adrizal said...

hehehe.. kantoi. sebijik cam abah kantoi dgn mak!

kingbinjai said...

blue : ha ha ha

indera : isk isk aku insaf

anne : mana ada? ha ha ha

13may said...

hehhe...ternak kanser:))

aeyjay said...

drp ternak kanser lagi baik ternak lembu..kambing..ayam dll

bila nak berhenti menternak kanser ek king? sudah² la tu!

kingbinjai said...

13may : :D

aeyjay : yela yela

Pa'chik said...

aku baca entri ni di kala aku sedang memberi makan kanser itu. hehehe

kingbinjai said...

ha ha rakan sehospital ha ha