Tuesday, December 26, 2006

Vroom!

Aku rasa, slogan "Kepimpinan melalui teladan" sudah tidak relevan. Tidak boleh digunapakai lagi. Oleh itu aku sarankan supaya ianya ditukar. Aku ada dua cadangan;

1. Sudah terhantuk baru tergadah.

2. Bagaikan melepaskan batuk di tangga.

Sila pilih salah satu. Nak pakai dua dua pun apa salahnya!

Cadangan kalian pula?

14 Bangsawan Menatang Sembah:

BooK said...

menangguk di air keruh?

kingbinjai said...

juga bagai katak alim di tepi air

ND said...

Lagi satu..

Dah tercirit, baru nak carik tandas..

haahhaahahhah..

kingbinjai said...

ha ha ha

gitartong said...

1

haha!

bluecherry said...

Harapkan pagar, pagar makan padi..

Relevan tak?

kingbinjai said...

gt : 1???

blue : boleh juga tu

kingbinjai said...

gt : 1???

blue : boleh juga tu

Aku Bukan Bidadari said...

anak diindon di susukan anak dimalaysia di pukul-pukul

err peribahasa yg betul tak ingat.. lebih kurang camnih kut anak kera disusukan anak sendiri bagi susu tepung? err betui kut..

errr lagi..apa yg terjadi semua bukankah atas dosa kita semua? marilah kita bermuhasabah ..

Ps: Takziah utk semua mangsa..pasti ada hikmah disebaliknya.

err mentang2 den bleh masuk comment den nk komen pepanjang.. takper kan king? kan kan??

kingbinjai said...

tiara : ha ha takpe takpe no hal punya

zizie ali said...

ada satu peribahasa, tak pasti peribahasa melayu atau peribahasa punjabi. tapi ia pernah diucapkan oleh karam singh walia: "hujan di hulu, keruh juga air di hilir." masa tu karam singh sedang membincangkan isu pencemaran sungai oleh pembalakan haram. kalau musim banjir ni mungkin lebih sesuai: "standby di hulu, melimpah pula air di hilir."

kakLuna said...

ayam terlepas tangan bau taik..

banjir lum surut buaya terlepas

lepas ni apa jadi?

kingbinjai said...

tikus membaiki labu la jawabnya!

blue_cherry said...

lagi satu..

Dari jauh berbau bunga
Dekat berbau tahi