Wednesday, December 13, 2006

Durian Dan Mentimun


Kepunyaan Allah-lah segala apa yang ada di langit dan apa yang ada di bumi. Dan jika kamu melahirkan apa yang ada di dalam hatimu atau kamu menyembunyikannya, niscaya Allah akan membuat perhitungan dengan kamu tentang perbuatanmu itu. Maka Allah mengampuni siapa yang dikehendaki-Nya dan menyiksa siapa yang dikehendaki-Nya; dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.
- Al Baqarah. Ayat 284

12.12.2006

1638hrs

"kat gombak kene ribut sampai atap tercabut. Taufan durian.." sms Queen.

Aku hanya tergamam. Nak reply takde kredit. Betulkah? Semoga semua selamat.

1741hrs
"banyak pokok tumbang ada kuar radio" sms Queen.

1820hrs
Aku sampai kawasan Taman Melati Gombak. Memang Baru lepas dipukul ribut. Banyak pokok tercabut. Anggota bomba dan Rela bergotong royong. Dan aku tidak lepaskan peluang ini, mengambi seberapa banyak gambar yang boleh.

Alhamdulillah, semua selamat. Tiada nyawa terkorban. Atap rumah mentua hilang. Bilik adik ipar aku dimasuki air.

"Kuat sangat!" cerita mak mentua.

Aku menghubungi ayahanda dan bonda yang berada di Ampang. Pesan supaya berhati hati. Mana tahu kalau kalau dia datang menyinggah.

Untuk semua yang membaca blog, jgn pakir kereta bawah pokok ya.



Atap tercabut.


kebanyakan gerai gerai di kawasan ini rosak binasa.

Rebah.


Tak tahu datang dari mana.



Serpihan bumbung di rumah mentua.

P/s : Selebihnya ada di dalam flickers kalau nak tengok.

5 Bangsawan Menatang Sembah:

Mazudi said...

Uitss.. teruk jugak.

Anonymous said...

nk ngamuk ni..benci BETA BLOGGER!!!!

komen2 tak kuar komen2 tak kuar..huargh!!!!!!!


~~Tiara~~

kingbinjai said...

kesian, 2 je komen :(

Qasseh-Hati said...

Subhanallah! Maha suci Allah

Anonymous said...

test