Wednesday, January 10, 2007

Darah

Pukul 330 pagi.
Aku bangun. Buat susu untuk Adib.

Pukul 600 pagi.
Bangun bersiap untuk pergi kerja. Selesai mandi. Queen beritahu sesuatu.

"Bi, ni darah apa bi?" tanya Queen sambil menuding ke arah lantai.

"Darah?" aku. Sambil melihat ke lantai. Kelihatan ada tompokan darah. Dari tempat perbaringan aku hingga menghala ke pintu.

"Jatuh ke?" Tanya Queen.

"Tak" aku. Masih musykil. Darah apa ni? Aku check seluruh tubuh. Tanda pula yang luka. Check tapak kaki. Ok. Darah apa pulak ni? Aku check baju tido. Takde kesan darah. Darah nyamuk ke? Takkan la sebanyak itu? Selepas mencuci lantai. Bersolat. Aku pergi kerja. Dalam kereta aku ceritakan pada Ustaz Hafiz.

"Hang ada mimpi apa apa tak malam tu?" tanya Ustaz Hafiz.

"Takde." aku.

"Macam ni lah. Selalunya kalau darah darah ni, Jin Ifrit atau pun ada orang hantar "benda" kat kita. Tapi lazimnya selalu berlaku pada waktu senja. Tapi hang waktu subuh. Tengok dulu malam ni macam mana. Kalau malam ini ada juga, hang ambil cuka, Baca bismillah, selawat, ayat kursi dengan 9 kali berhenti. Ayat kursi tu hang baca mesti nombor ganjil. 3 kali ka, 5 kali ka macam tu. Pastu hembus kat cuka tu pastu renjis kat tempat yang ada tompokan darah itu." jelas Ustaz Hafiz. Aku hanya mengangguk.

Kita tunggu malam ini.


0 Bangsawan Menatang Sembah: