Friday, January 19, 2007

Saman

Rocky'sbru dan Jeff Ooi telah disaman oleh NST kerana disebabkan beberapa isen yang dipaparkan yang dianggap mengandungi kata kata fitnah. Umum tahu merekalah yang memfitnah 2 orang bloggers ini. Ekoran kejadian ini memberi satu impak yang besar kepada santak fikiran kita. Apa yang di paparkan di blog kita adalah pendapat peribadi kita itu sahaja. Kejadian ini menjadi bukti tiada kebebasan bersuara di Malaysia sekarang ini. Mana bukti kemerdekaan kalian? Jika 2 orang bloggers ini boleh diambil tindakan kerana menyuarakan ketidakpuasan hati secara telus, lagi apa kebebasan yang tinggal untuk kita rakyat Malaya? Kalau benar benar mendukung suara rakyat beginikah caranya? Kalau begitu aku pun mahu saman kau orang di atas sebab sebab berikut :

1. Penipuan kepada rakyat yang berterusan.

2. Membuat pinjaman sebanyak 90 billion dari Bank Dunia untuk RMK9 (Rancangan Mengkayakan Kroni - 9).

3. Tidak menurunkan harga minyak ketika harga minyak di pasaran dunia turun.

4. Menaikkan harga tol dan minyak yang sekaligus menaikkan harga barang barang lain.

5. Menipu dengan mengatakan kenaikan harga minyak tidak memberi impak pada kenaikan barangan runcit. Kau cerita dengan budak tak belajar ekonomi bolehlah!

6. Rasuah.

7. Ap.

8. Memartabatkan budaya penjajah.

9. Menggalakkan hiburan yang berleluasa.

10. Dan segala macam sebab yang tidak dapat aku paparkan disini sepenuhnya.

P/s : Hari ini aku ronda semua blog blog yang menjadi pautan di blog aku. Aku belum jumpa seorang bloggers pun yang tampal gambar Bloggers Unite di blog masing masing. Sedih aku. patutlah kita senang diperkotak katikkan. Kita tidak bersatu rupanya...

0 Bangsawan Menatang Sembah: