Thursday, November 16, 2006

Aku Kena Tag

Sebagai menepati janji...

Ooo ooo saya kena tag! Tak di sangka sangka ya? Mulanya saya enggan menjawab tag ini, namun memandangkan orang yang mengtag saya ini (sampai 2 org, fuyooo!) adalah mereka yang saya hormati maka saya jawab jugalah. Terimalah persembahan saya. Semoga anda terhibur.

5 Benda atau Perkara yang saya lakukan jika saya seorang jutawan
1. langsaikan hutang
2. pergi haji dengan semua ahli keluarga
3. beli tanah dan bina rumah yang besar untuk muat saya sekeluarga dan mak dan abah
4. bisnes (kedai buku dan kedai barangan bayi dan kanak kanak)
5. masuk arena politik. Saya mahu jadi PM. Mahu lakukan lebih dari 5 perkara ini.

5 Tabiat buruk

1. Suka berangan-angan
2. hisap rokok
3. boros
4. lambat potong kuku kaki (tak nampakla)
5. ratah lauk

5 Perkara yang saya benci melakukannya
1. memandu kekita kesesakan lalu lintas
2. menyusahkan orang
3. bangun dari tidur
4. makan ubat
5. pergi klinik, melainkan jika dapat mc

5 Perkara yang tidak akan saya lakukan
1. syirik
2. minum arak
3. pergi disko
4. menyakiti isteri saya secara fizikal
5. menghisap rokok depan anak

5 Perkara yang saya menyesal melakukannya
1. tidak belajar rajin rajin
2. tidak menerima tawaran ke UK
3. tidak menerima tawaran menjadi tenaga pengajar di Ipoh
4. lambat menulis sajak
5. memakaigunakan kredit kad

5 Permata Hati Saya
1. mak dan abah
2. opah
3. queen
4. adib
5. kawan kawan

5 Tempat yang saya sukai
1. dalam bilik sendiri
2. kedai buku
3. depan pc saya
4. meja makan
5. luar rumah

5 Saat yang penuh bermakna
1. ketika akad nikah
2. malam pertama hooooooo
3. ketika dalam larbour room menyambut adib
4. ketika mengazankan adib
5. ketika saat pertama membaca karya sendiri dalam majalah tunas cipta

5 Benda/Perkara yang saya sukai
1. handphone
2. thumbdrive
3. kamera
4. porch
5. pc games

5 Perkara tentang diri saya
1. panas baran
2. sensitif
3. suka makan
4. suka movie
5. suka muzik

5 Orang yang paling saya sukai di dalam Blog
5 je ke? Maaf, saya suka semua!

5 benda/perkara sampingan yang perlu ada di rumah saya
1. surau
2. home theater
3. perpustakaan
4. peti ais 3 pintu
5. kucing

5 orang yang saya pilih untuk menyambung tag ini
para nara :
1. esis
2. elmaaniq
3. amanitium

Tokey kene takkan anak buah tak kena kan? kan? kan?

4. fiq : kerana lama dah tak update
5. blue cherry : saja nak test anda hohohoho

Selamat menjawab!

P/s : nanti kan isen terbaru saya, mengulas berkenaan Hikayat Merong Mahawangsa pada Ahad atau Isnin nanti, insyaAllah.

0 Bangsawan Menatang Sembah: