Tuesday, November 21, 2006

Laporan Rapat06

Woop! Woop! Tak tak, aku tak panggil Op. ha ha.


Malam sebelum gath. Aku tidur dengan lenanya. Aku tak pasti adakah mamat tu tidur dengan lena juga. Aku harap haraplah, pasal aku boleh meramalkan berapa decibel kekuatan gelak ku andai melihat mata merahnya esok. Semua persiapan telah di buat seminggu awal. Pagi gath aku sms pada Op, Esis dan Lanrambai.

"ooo ooo hari ni rapat06. Yeay yeay dude, aku on the way" sms aku pada pukul 7:40 pagi.

Hanya Op dan Lanrambai sahaja yang membalasnya :

"hehe cantik. eh awalnya kau. pukul 12 la oi." sms Op

"ko gila ke? baru kul 7 dah pegi? diablog dulu ke? diablog dah kensel tau tak?" sms Lanrambai
"aku on the way beli nasi lemak la ha ha ha" balas aku kepada mereka berdua ha ha ha.

Pagi itu berjalan seperti biasa. Pukul 9 adib tido. Pukul 10:14 Bukunota talipon.

"halo?" aku

"Kingbinjai?" bukunota

"ya ya siapa tu?"

"Bukunota sini. ko pegi gath tak?"

"pegi pegi"

"kau kene baca sajak"

"ha?! sajak apa?!"

"sajak santak tu la kau punya memang so kau kene baca"

"biar betul?!"

"betul"

Dan pagi yang indah itu bertukar menjadi sedikit mendung. Aku hampir hampir mengenselkan kedatangan aku, namun memandangkan aku dah bayo aku gagahi jualah! Queen tak habis habis mengenakan aku. ceh!

Pukul 1030 Adib terjaga sebab di kacau oleh sepupu dia. Terus kita orang siap siap. Pukul 12 bergerak. Takut jem. sekali sampai awal daaa. 12:20 aku dah sampai. Sesampai di Alamo Cafe, orang yang pertama aku nampak adalah Basri. Seminit kemudian Lanrambai dan Kemat pun tiba. Sekali hujan, nasib baik sekejap je.

Kak Ungku menyambut kedatangan kami seraya membawa Queen masuk ke dalam. Sementara aku, Lanrambai, Kemat dan Gitartong berborak di luar sekejap. Seketika ternampak Op. Mula mula aku ingat Op pakai tracksuit! Serius! Ha ha ha rupa rupanya seluar baju melayu.
Masuk ke dalam Cafe, Attochsmart sudah ada. Oh ya Attochsmart juga tiba sejurus aku dan Lanrambai tiba. Masuk je dalam cafe... fuyoooo!!! canggih! Exklusif wa cakap lu!

Gua tengah stim ni beb!

kemudian Samurai dan Ahsuez tiba. aku tak sangka Samurai ini pemalu orangnya. Pastu Awanputih datang. Pastu Sinaga naga pastu Tok Rimau dan seterusnya aku pun dah tak ingat.

Ooo ooo aku jumpa dengan Anne. Mahu saja aku tanya, "Anne, u pakai kasut baru ke?" tapi hajat tak kesampaian. Kerana, aku malu. Hohoho.


Ini kali pertama aku pergi gathering GJ ni so aku tak expect apa apa lah. Namun suasananya agak selesa bagi kami yang pertama kali menyertainya.

"Dude, sapa jadi mc tahun nie?" tanya aku pada Lanrambai, Gitartong dan Kemat.

"Ntah! Kau pernah pegi gath ke sebelum ni King?" Lanrambai.

"Tak pernah" aku

"Abis tu tanya macam pernah je?" Lan

"Laaa jgn la bocor rahsia buat buat macam pernah pegila!" aku

Hahaha yang lain gelak.

Sesudah zohor. Acara pun bermula. Para nara belum lagi tiba. Ini boleh mendatangkan marah nie! MC dipelopori oleh Rudy Bluhikari, fuhh class beb! Macam Aznil wa cakap lu!

Kemudian Op memberi Ucapan. Disusuli dengan Basri. Kemudian tibalah ke acara yang di annti nantikan...

Makan time!

Seketika sapa ntah mula bersuara kuat kuat. "Kingbinjai sapa Kingbinjai?" jerit dia sambil memandang keliling.

Aku angkat tangan "Oh kau rupanya. Nanti aku ambil sajak kau, tertinggal dalam kereta la"





Ooo ooo ini rupanya B
ukunota bisik hati aku. Tak sama seperti aku bayangkan. Aku dok bayangkan mamat ni mestilah muka serius, tangan kaki penuh bulu, dada pun. Berkumis tebel, memakai kaca mata hitam.

Acara bersambung. Nara Esis sudah tiba. Elmaaniq belum sampai sampai. Mahu je aku karate tengkuk dorang ni. Wachaa!! Sampai slot Cik Nana. Hati jadi sebak. Walaupun aku tak kenal dia namun kesedihan dalam kehilangan sahabat itu tetap dapat aku rasai. ND menyampaikan lagu kenangan terindah. Perghh!!! suara mamat ni! sampai menjilat jari!



Slot sindiket soljah paling kelaka ha ha ha. Persembahan gitartong jgn cakapla superb! Persembahan Matjan amat bertenaga. Persembahan aku la paling hancus! Aku cakap dah aku tak pandai! ha ha ha.

Aku ada menangkap beberapa gambar sekitar Rapat06. Silalah ke :

http://www.flickr.com/photos/88616861@N00/

http://www.flickr.com/photos/88616861@N00/show/

p/s : Bukunota, terima kasih kerana memenangkan aku. Aku pun tak sedar yang kau orang tak dengar suara aku. Aku rasa aku dengar clear je ha ha ha. Oh ya aku juga terkilan pasal Esis tidak membuat persembahan akrobatik ha ha. Kudeta? Ya ya kudeta memang bess. Setakat sampai hari ini aku dah khatam dua kali! Namun tak boleh lawan narayuda ha ha ha.

0 Bangsawan Menatang Sembah: